Monday, November 1, 2010

`Aku kini dimadu'kak....

Aku dan `baby' pergi pasaraya Billion. Sempat membeli makanan Tom, Jerry dan Tam...Singgah jap di kedai jiran kami. Apa lagi pekena char kuey teow goreng....`Baby' makan kerang rebus...emmmm...yum...yum...

Jiran kami, em...aku kenalkan sebagai `N' menyapa kami yang sedang syok menikmati makanan masing-masing. Aku ajak N join kami sekali...sesekali kami sembang pasal lama x jumpa (hehehhe...walaupun jiran selang 2 buah rumah sahaja)...Maklumlah aku sibuk manakala N pula dengan bisnes makanannya.

Dalam syok menikmati char kuey teow goreng, N menduga aku...`Kak, ko nak tahu...aku kini bermadu....Terkejut aku dengan cerita N...Biar betul...?????N....Abang J dah kawin lain....Dah 3 tahun dah tanpa pengetahuan saya....Mata kami bertaut...ada genangan air mata dimatanya...aku tahu, N terlalu kecewa dan terluka dengan perbuatan suaminya...

Apa yang pasti...aku tertanya-tanya...apa kurangnya N hingga suaminya sanggup menduakannya...Nak kata x ada anak...Anak mereka dah tiga orang. Lelaki dan dua perempuan....Apa kurang lagi?...Heran...Apapun aku sebagai jiran hanya mampu mendengar keluhannya. Menasihatkannya supaya banyak bersabar dan berdoa agar Allah SWT kuatkan semangat. demi anak-anak...Abang J dah hampir 3 bulan x jenguk anak2nya...kereta sudah 2 bulan tertunggak...Saya pening kak...

Aku bersimpati...Kesian N...kesian anak2nya yang masih kecil...Aku x kisah kalau suaminya kaya dan mampu berlaku adil....Tapi....Adilkan jika 2 bulan langsung x jenguk anak bini?....Mengapa lelaki berperangai macam ini?....

No comments:

Post a Comment